![]() | |||
| Forum Index / Forum Gundam / Topic: Gundam Show-off V4.0 | |||
| Auteur | Gundam Show-off V4.0 | ||
Gizmo![]() rank: Master senior member |
Tijd voor weer eens een nieuw topic, net als de vorige keer zal het vorige topic niet gedelete worden en kan je nog steeds alle foto's bekijken en comentaren lezen in deze 2 topics## gewijzigd op 20-11-2008 18:25:37 door Gizmo ## If the grass is greener on the other side... BURN IT !!! | ||
|
| |||
| wizzie rank: Gizmoxian senior member |
bedankt voor de nieuwe ruimte gizmo!! @Nymfetamine: mooie strike freedom!! voor je eerste kit zeker goed gelukt (je foto's zijn nog altijd beter dan de mijne) @solid:je freedom is weer prachtig geworden met die custom kleuren net als je vorige custom kits. ik heb zeker geen + of - punten ga zo door mensen ben zelf nu maar begonnen door tijd gebrek om te verven met de fg rx 78 2 en een paar sd's eens kijken of ik in het weekend eindelijk tijd heb om de gm cold district af te maken we are gundam pilots,we are the gods of death and war. | ||
|
| |||
Duo86![]() rank: Gizmo senior member |
@ Solid: no offence hé, maar ik vind het kleurenpatroon totaal niet geslaagd... @Nymfetamine: Strike Freedom is gewoon heerlijk ^^ al staat de mijne wel in een andere positie.. 1/100 MG Strike Freedom Full Burst Mode 1/100 MG Destiny Extreme Burst Mode ![]() ![]() slechte kwaliteit omwille van gsm-camera ## gewijzigd op 22-11-2008 14:24:46 door Duo86 ## Anyone who sees me has a date with his maker! | ||
|
| |||
chobinfoot![]() rank: Gizmoxian senior member |
@Nymfetamine: blijft een lust voor het oog. @Solid_RMS-108: Je kleurencombinatie is naar mijn mening erg ongelukkig, rood en groen is geen goede compositie. Voor een custom is het helemaal niet zo slecht, je Freedom heeft bijna iets kunstzinnigs... Ik weet het, met zulke meningen kan je geen steek mee. Dus zal ik het motiveren. Voorkeuren voor kleuren is een kwestie van smaak, maar er zijn 'regels' voor om de juiste kleurencomposities te krijgen om te voorkomen dat het gaat vloeken. Voorbeeld 1: De chest van je X10A is al donker, door de rest groen (=donker) te maken komt de chest niet uit de verf. Vandaar dat het originele een lichte kleur heeft (wit in dit geval), daar zit een gedachte achter. Voorbeeld 2: De Hi-Mat is eveneens donker en valt minder op, echter is dit een zeer belangrijk onderdeel dat Freedom maakt zoals WIJ en de rest van de wereld hem kennen. Die Hi-mat moet uitblinken...en niet zo'n klein beetje ook! Praktische dingen: - ga kleuren naast elkaar leggen; - denk hierbij aan hoe de originele kleuren matchen; - begin met twee 'hoofdkleuren', meer kleuren bij doen kan altijd nog; - test op een HG 100 of 144. Succes ## gewijzigd op 22-11-2008 14:12:56 door chobinfoot ## I`m no hero, never was, never will be. I`m just an old killer hired to do some wet work... | ||
|
| |||
ketana![]() rank: Gizmoxian senior member |
in alle eerlijkheid vind ik de kleuren van die freedom echt afschuwelijk! Had veel mooier geweest met de standaardkleuren! experimenteren is goed maar dit is een beetje ongelukkig uitgekomen... live by the sword, die by the sword!! | ||
|
| |||
Solid_RMS-108![]() rank: Gizmoxian senior member |
yay tenminste niet iedereen"hier"vind em lelijk.. @ chobinfoot ik ben niet zo bekend met die'regels'. maar vind em zelf ook niet de mooiste combo maar niet lelijk maar et is beetje misgelopen... maar dus moest ik et groen maar improviseren. sommige mensen houden van een custom paintjob soms mislukt die en jammer in dit geval op een MG maar chobin mn blu duel is bijna af | ||
|
| |||
HGUC GM cold district custom ![]() ![]() ![]() ![]() ik heb bij deze kit voor het eerst eens tamiya verf uit geprobeert en dat beviel met best. de volgende kit is een sd zaku custom, hij is al klaar maar moet alleen nog drogen foto's volgen we are gundam pilots,we are the gods of death and war. | ||
|
| |||
| marc261987 rank: Gizmo senior member |
ziet er cool uit de gm heb je ook de panel lines aangebracht ? (volgens mi niet, zou wel erg mooi zijn als je die mischien volgende keer erbij zou doen zodat je meer diepte ziet) verder echt top voor eerste verf model | ||
|
| |||
bedankt voor het compliment marc. Het is niet het eerste verf model(alleen het soort verf voor de eerste keer, normaal gebruik ik revell aqua color). panellines vind ik zelf op de op een wat donkerdere kit iets minder mooi vandaar dat ik het ook niet aangebracht heb, op lichtere kleuren doe ik dat wel we are gundam pilots,we are the gods of death and war. | ||
|
| |||
oke, ik ben momenteel te druk om bezig te gaan met me strike mg ik panel line al me modellen donker of niet (een meer als de ander) puur om detail en diepte in het model te krijgen/houden al met al mooi model je gm | ||
|
| |||
de volgende sd zaku II tri star version before en formaat (van dalong.net) ![]() na verven: ![]() de gm is de eerste van een squad er volgen later nog de volgende 3 in het zelfde kleuren schema: http://www.1999.co.jp/eng/10057473 http://www.1999.co.jp/eng/10051958 http://www.1999.co.jp/eng/10035319 ## gewijzigd op 01-12-2008 18:52:06 door Gizmo ## we are gundam pilots,we are the gods of death and war. | ||
|
| |||
akiba![]() rank: Gizmoxian senior member |
ga zo snel mogelijk een model bestelen weet nog niet percies welke maar dat komt nog wel | ||
|
| |||
@wizzie: Weer een custom paintjob? Goed werk! I`m no hero, never was, never will be. I`m just an old killer hired to do some wet work... | ||
|
| |||
bedankt chobin. de zaku was voor nu ff de laatste custom paintjob next kits: sd airmaster en sd heavy arms we are gundam pilots,we are the gods of death and war. | ||
|
| |||
weet iemand wat dat witte spul is? want dan kan ik het mis ook kopen en mis me kit aan passen die ik ga kopen [image] ## gewijzigd op 06-12-2008 11:47:22 door akiba ## | ||
|
| |||
Dat witte spul wordt door tamiya pla-board genoemd. Dit zijn standaard dunne vellen plastic die de bouwer zelf op maat kan snijden. Verder is hier lijm voor nodig. Expert-modeler gebruiken dit voornamelijk. I`m no hero, never was, never will be. I`m just an old killer hired to do some wet work... | ||
|
| |||
bedankt waar kan ik dat allemaal halen ?
## gewijzigd op 07-12-2008 14:42:34 door akiba ## | ||
|
| |||
ga ind e kerst vakantie Strike gundam sword & laucher kit kopen en zaku black tri - stars ver 2.0 | ||
|
| |||
ZGMF-X20A Strike Freedom HG 1/144 Eindelijk is het af, de Strike Freedom. Medebouwers zijn me al voor geweest met hun mooie MG's. Voorlopig moet ik het doen met HG's... Vergeleken met de X-10A is deze kit iets beter, de onderdelen passen beter in elkaar bijvoorbeeld. Er zijn veel poses mogelijk, staat stevig en gedegen set wapens. Als je niet op de matte polycaps let, is het ook plezierig om deze kit te bouwen. Front & rear view ![]() ![]() DRAGOON & Close ![]() ![]() With beam saber ![]() ![]() ![]() Kleurenpalet: TS6 matt black TS44 brilliant blue TS27 matt white xf-63 german Grey XF-3 flat yellow XF-1 flat black XF-2 flat white XF-7 flat red X-3 royal blue x-14 sky blue xf-25 light sea grey xf-53 neutral grey X-12 gold leaf ## gewijzigd op 15-12-2008 20:27:23 door chobinfoot ## I`m no hero, never was...I`m just an old killer, hired to do some wet work... | ||
|
| |||
ktlam![]() rank: Gizmoxian senior member |
Het wordt ook steeds gekker en beter. Goed werk! Je foto's worden nog professioneler. Als dit je HG opwarmronde is, ben ik wel erg benieuwd naar die 'Petronas-torens' van MG en PG kits die nog op je staan te wachten.... | ||
|
| |||
@ chobinfoot airbrush jij je modellen? | ||
|
| |||
zoals gewoonlijk weer geweldig, keep improving we are gundam pilots,we are the gods of death and war. | ||
|
| |||
hey mensen ik had maandag me eerste MG gekocht / weer me eerste kit na 5jaar / het is the Laucher/Sword strike gundam hij is echt mooi veel wapens en een gratis base | ||
|
| |||
Nee. Ik verf ze met een kwastje. I`m no hero, never was...I`m just an old killer, hired to do some wet work... | ||
|
| |||
ok hoor je ook niet elke dag | ||
|
| |||
@wizzie: thanks ik zal binnenkort meer maken. Wat is je volgende? I`m no hero, never was...I`m just an old killer, hired to do some wet work... | ||
|
| |||
bijna klaar met me 1/100 MG sword/laucher strike gundam / misschien volgende week een nieuwe halen / me strike gundam airbrushen | ||
|
| |||
moet mijn sd air master en heavy arms nog verven. daarnaast heb ik hier nog de 1/100 aegis en sd 00 gundam en een action base klaar liggen om te bouwen. mss binnekort ook nog een macross frontier kit aanschaffen we are gundam pilots,we are the gods of death and war. | ||
|
| |||
chobinfoot of wizzie kunnen jullie mij helpen kan zelf niet kiezen tussen deze mooie MG modellen want ik kan niet kiezen want ik heb zelf maandag de strike sword/luacher pakket gehaald dus kunnen jullie helpen kiezen tussen deze want ik zie dat jullie ervaring hebben etc. MS-06R High Mobility Type Zaku II (Black Tri-Stars) Ver.2.0 of MS-14A Gelgoog Ver.2.0 of Strike Gundam + i.w.s.p. of MS-06R-1A Zaku Ver.2.0 Principality of Zeon Shin Matsunaga`s Customize Mobile Suit of Force Impulse Gundam of Infinite Justice Gundam ga er mis 2 dus kunnen jullie 2 van deze kiezen welke goed is | ||
|
| |||
Dit is een SHOW-OFF topic, geen discussie topic over allerlei overpeinzingen. Dus graag zouden we wat foto's zien van echte ZELF gerealiseerde resultaten. Excuus voor de wat botte tussenkomst, maar dit is niet om aan te zien. | ||
|
| |||
Mijn strike gundam en strike gundam met sword pack moet nog de laucher pack af maken [image] [image] [image] [image] | ||
|
| |||
nice strike akiba, ik zou de if nemen in ieder geval. mss is acguy een idee? binnekort foto's van aegis en sd 00 we are gundam pilots,we are the gods of death and war. | ||
|
| |||
bedankt ik maak nog foto's met de laucher gun / acguy lol de if is wel mooi ja denk er over na / lol SD 00 kan niet wachten op de foto's ## gewijzigd op 25-12-2008 22:52:56 door akiba ## | ||
|
| |||
sd air master bijna af alleen nog een paar kleine details ![]() ![]() 1/100 aegis ![]() meer foto's volgen later we are gundam pilots,we are the gods of death and war. | ||
|
| |||
| ||
|
| |||
ziet er goed uit allemaal ben weer terug aar teveel weken geen internet en ben bezig met mg launcher/sword strike ga nu de launcher-gun verven en weatheren ik zal foto's gelijk posten zora de launcher-gun af is | ||
|
| |||
cool ik heb ook de laucher/sword strike maar ik ga denk hem spuiten met spuitbussen | ||
|
| |||
terug van weggeweest vakantie 2 weken was geweldig. scholen enzo beginnen weer binnenkort.... nog iedereen een gelukking nieuwjaar btw^_^!! heb echt weer zin in een kit denk dat et een 1/100 HG wordt kerstdagen en oud en nieuw net vorbij niet zo,n super groot budget iemand aanraders? of anders een redelijke MG. greets | ||
|
| |||
| firefox rank: Gizmoxian senior member |
MG Shinanju? Hangt af wat je zelf graag ziet, zou in ieder geval geen te oude MG's kopen, ben zelf aan MG Kampfer nu bezig en daar vind ik de kwaliteit toch maar zozo van. | ||
|
| |||
misschien de MSN-04 Sazabi Metallic Coating Ver. is ook wel een mooie MG | ||
|
| |||
met de metallic sazabi zit op de prijs van perfect grade. mg acguy, zaku, f91, crossbone, strike rouge of hg 1/100 00, aegis ## gewijzigd op 04-01-2009 13:24:06 door wizzie ## we are gundam pilots,we are the gods of death and war. | ||
|
| |||
MS-06S Zaku (Johnny Leyden Custom) Ver.2.0 of MS-06R-1A Zaku Ver.2.0 Principality of Zeon Shin Matsunaga`s Customize Mobile Suit mooie 1/00 MG zaku's de prijs van de sazabi komt wegens de mettalic kleur anders is de normale versie ook wel mooi | ||
|
| |||
| sweat21@msn.com rank: Gizmo senior member |
ik moet het weten nu eig, wwant vandaag was weer eens een rampdag hoe of wat doen jullie aan stof die neerslaat tijdens het spuiten van gundams? als ik begin zijn ze altijd mooi en stofvrij, als ik ze na het spuiten bekijk zie ik constant van die stofjes, soms zelfs hele grote stukjes... wat kan ik daar aan doen, want ik ga binnenkort al mijn gundams met topcoat behandelen, ik ik zie da niet zitten om alles te verknoeien met stof! please help ... he lived inside my helmet for a while | ||
|
| |||
| ||
|
| |||
Ik wil de mensen niet ontmoedigen ma MG sazabi is echt een te mijden bouwmodel, hij is gewoon te oud, wacht op een versie 2.0 en de metalic die is zo duur, koop dan liever een PG of 2 andere MG's, maar ik meen te lezen dat het budget beperkt is.... dus al die opties zijn uitgesloten. Er zijn veel modellen in de gundam wereld zowel Mg als 1/100 HG, dus tis zeer moeilijk voor iemand te kiezen zonder zijn voorkeuren en budget te kennen, ben zelf vrij allround, maar met een seed voorkeur. ## gewijzigd op 04-01-2009 18:02:23 door firefox ## | ||
|
| |||
## gewijzigd op 04-01-2009 18:10:59 door akiba ## | ||
|
| |||
@ Sweat: Je kan 2 dingen doen. 1. Een stofzuiger erbij houden (wel verlengen met een buis) en laten loeien. 2. Gelijk afdekken of afsluiten. Ik spuit altijd in m'n garage waar het winddicht is. Ik moet wel na het spuiten maken dat ik wegkom, want de dampen zijn niet erg bevorderlijk voor de gezondheid. Deurtje even op een kier laten staan en hopen dat het buiten ietwat waait. De Top Coat is vaak geen probleem als het een flat variant betreft, omdat de kit er juist vaal en mat uit moet zien. Aangezien ik nooit glans, maar flat gebruik is het dus niet nodig om het helemaal steriel te houden. Over oude kits gesproken....eentje uit 1999. Ik had niet zoveel zin om aan een nieuwe MG/PG te beginnen, dus deze uit de kast getrokken. Bovendien kon de RX-178 Gundam Mk II Titans wel een compaan gebruiken. MG 1/100 RGM-79Q GM Quel. Front & Rear ![]() ![]() Fully equiped & Chest shot ![]() ![]() Arsenal & Feet thrusters ![]() ![]() Titans squad 1 & Duel ![]() ![]() Titans squad 2 ![]() Foto's genomen met: Sony Digital Compact DSC-P8 Review: De tand des tijds heeft behoorlijk geknaagd aan de kit. De posebility van het interne skelet is beperkt. De meeste HG 1/100 kits van vandaag, met name uit de Gundam 00 serie, komen verder dan deze kit. Desondanks vind ik dit in mijn ogen een van de mooiste GM mass production modellen uit de Universal Century. Het arsenaal is voor een MP suit ruim te noemen. 2 beam sabers, backpack, 2 guns, waarvan 1 beam rifle en 1 ballistisch en tot slot nog een schild die qua omvang groter is dan die van de RX-178 Mk II. Het luik in de torso kan zoals een MG het betaamt, ook open. De draaibaarheid van de torso t.o.v. waist is zeer beperkt....jammer. Assemblage is voor een MG erg makkelijk. Kleurenpalet is kinderlijk eenvoudig en natuurlijk zaols bij een MG of PG model hoort, een finishing touch met Top Coat- Flat. Kleurenpalet: (allen Tamiya Spray/ Acrylic) X-01 Black X-03 Lemon Yellow X-28 Park Green XF-07 Flat Red XF-63 German Grey TS-04 German Grey TS-06 Flat Black TS-15 Blue TS-49 Bright Red Mr.Color - Top Coat Flat Pluspunten: + Mooiste mass-production model + Wapen-Arsenal is ruim + Voor mensen die met MG modellen beginnen + Kleurenpalet, er hoeft niet gemengd te worden. (+ Het is een Titans suit!) Aandachtspunten: - Vader Tijd heeft flink huis gehouden! - Posebility en Manipulators zijn matig - De dry-transfer decals zijn een ramp!! - Je hebt hem zo in elkaar zitten Beoordeling: ****--- Kort, maar aardig project en ik troost me met de gedachte dat ik een echte Titans squad heb! ## gewijzigd op 04-01-2009 23:17:41 door ktlam ## | ||
|
| |||
@ktlam: Zeer cole mg. jammer dat de beweegbaarheid minder is dan de nieuwe kits(maar dat is nou eenmaal met oude frames). zeer mooie kleur, al geef ik de voor keur voor AEUG kleuren. @akiba: ik vind acguy gewoon cool. het is een model die niet veel voorkomt, daarnaast is hij vrij beweeglijk. voor zover ik de reviews heb gelezen komt de mg overal met een 100+ score. @sweat:het is zoals ktlam al zei. zelf spuit ik in de garage met een klein deurraampje open voor wat frisse lucht. maar gebruik verder geen afzuiging ofzo(in mijn situatie niet echt nodig aangezien ik maar beperkte ruimte heb en dus maar kleine stukjes kan verven) we are gundam pilots,we are the gods of death and war. | ||
|
| |||
@firefox ook mee eens mn budget is +/-65 euro (momenteel) ben ook best allround hoor | ||
|
| |||
zou zeggen bekijk ze allemaal eens op dalong http://dalong.net/ http://dalong.net/review/mg.htm ## gewijzigd op 04-01-2009 19:39:22 door firefox ## | ||
|
| |||
| sweat21@msn.com rank: Gizmo senior member |
@ firefox & wizzie ofwtewel begrijp ik het niet goed of was ik niet echt dudelijk :p da ventieleren i s niet echt een probleem voor mij, ruimte genoeg maar ik bedoelde wel degelijk stofdeeltjes die neerslaan op de pas geverfde onderdelen, dus wnnr da is opgedroogd zijn er zo van die oneffenheden op het plastiek, meesta l zeer duidelijk op witte stukken waar ik dan vaak van da donker stof zie IN de topcoat. ik hb het al overal geprobeerd, maar overal valt er stof op mijn gundams....is buiten spuiten niet veel gevaarlijk qua "vuiligheid" die op je gundam neerkomt? he lived inside my helmet for a while | ||
|
| |||
| Pagina [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [Forum Index] [Ga terug] | |||